Op 18 maart lanceert het Werkbaarheidsfonds Dienstencheques (opgericht door de sociale partners van de dienstenchequesector) een grote sensibiliseringscampagne 'On Air'. Deze campagne is gericht naar de klanten van de dienstencheques en dient om het respect voor de huishoudhulpen te verhogen.
De focus ligt hierbij op het belang van kwaliteitsvol en ergonomisch materiaal dat de huishoudhulpen nodig hebben voor het uitoefenen van hun job.
Vaak staat de klant niet stil bij het feit wat de impact is om te werken met ongeschikt materiaal. De huishoudhulp loopt het risico om op termijn fysieke klachten te ontwikkelen.
Om de boodschap visueel duidelijk te maken werd aan 2 bekende Belgen gevraagd om hun job eens uit te oefenen met ongeschikt materiaal. Pascal Braeckman, de bekende klankman, en Julien Lapraille, ex-topchef en populair in het Zuiden van het land.
U kan de filmpjes hier bekijken.
De campagne duurt van 18 maart tot en met 22 april.
Binnenkort zal iedere huishoudhulp een folder meekrijgen om te geven aan hun klanten.